Original question:
"what KEEP your interest with tinycore?"
Original question rewritten in Brazilian Portuguese:
"Why KEEP your interest in Tiny Core?"
I started on Tiny Core Plus earlier this year 2020.
We live in times where programmed or forced obsolescence exponentially increases the amount of waste on the planet, most of which go to third world or underdeveloped countries, as if they were donations to needy people.
When they are not electronic waste (referring to the previous paragraph, those that are no longer repairable), technologies in full operation are discarded due to the increasing requirements of hardware requirements (Processor and RAM) of MS Windows and various Linux distributions that follow o the same path, the path of programmed obsolescence!
In rich countries, where economic power and conditions must be greater, I believe, are better for the population, it may even be relatively easy to acquire new hardware in Brazil, with an equivalent US $ 1.00 (US dollar) R $ 5.34 (reais) quotation of 10-07-2020, excluding taxes, we will have to reuse and repair hardware with more than 15 or 20 years of manufacture, for a few more years, or as long as it is possible to keep them running.
Tiny Core Plus allows you to choose what will be loaded or not in memory, this is something that makes this distribution unique, for ordinary users it can be something that is "complicated" or imaginable, I believe it is due to lack of custom associated with the lack of knowledge.
For now, choosing the program (or the extension) to be loaded into RAM was not the greatest difficulty for ordinary users, I taught it to people over 58 years of age and with little knowledge of computers or almost no knowledge in computer science, for children about 8 years old, how to upload via graphic mode with the App, it was not difficult for them to be able to do it or get used to it, the biggest difficulty for them and also for me, is the lack of extension to translate Tiny Core Plus and programs that do not have a Portuguese translation, the translation being for Portuguese from Portugal or Brazil, we can understand, despite the variations between languages of the same language, we who do not master English we struggle to understand translations that sometimes make no sense at all. This is what hinders the greater use of Tiny Core Plus by those who need this distro the most.
I hope that Tiny Core Plus will never become an operating system that forces computers to become obsolete due to increasingly demanding hardware requirements from the point of view of processing and memory consumption. And to continue organizing the programs (or extensions) in the same directory, as it already is, or organizing each program in its respective directory.
What's more, novice users like me are able to have the support of their colleagues in this forum, which makes learning this important operating system less difficult.
I would have several more lines to type to justify or argue "Why KEEP my interest in Tiny Core?" maybe the text would get extremely long and nobody would read it.
marcelocripe
Original text in Brazilian Portuguese, translated into English by Google translator.
--------------
Pergunta original:
"what KEEP your interest with tinycore?"
Pergunta original reescrita em Português do Brasil:
"Por que MANTER seu interesse no Tiny Core?"
Eu iniciei no Tiny Core Plus no início deste ano de 2020.
Vivemos tempos onde a obsolência programada ou forçada aumentam exponencialmente a quantidade de lixo no planeta, a maioria vão para os países de terceiro mundo ou subdesenvolvidos, como se fossem doações as pessoas carentes.
Quando não são lixo eletrônico (referente parágrafo anterior, os que não possuem mais conserto), tecnologias em pleno funcionamento são descartadas devido as exigências de requisitos de hardware (Processador e memória RAM) cada vez maiores do MS Windows e de várias distribuições Linux que seguem o o mesmo caminho, o caminho da obsolência programada!
Nos países ricos, onde o poder econômico e as condições devem ser maiores, acredito eu, sejam melhores para a população, pode até ser relativamente fácil a aquisição de novos hardwares, no Brasil, com um US$ 1,00 (dólar americano) equivalendo R$ 5,34 (reais) cotação do dia 10-07-2020, sem contar com os impostos, nós teremos que reutilizar e consertar hardwares com mais de 15 ou 20 anos de fabricação, por mais alguns anos, ou o quanto tempo for possível mantê-los funcionando.
O Tiny Core Plus permite escolher o que será carregado ou não na memória, isso é algo que torna esta distribuição única, para os usuários comuns isso pode ser algo que seja "complicado" ou imaginável, acredito que seja por falta de costume associado a falta de conhecimento.
Por enquanto, escolher o programa (ou a extensão) a ser carregada na memória RAM, não foi a maior dificuldade para os usuários comuns, eu ensinei para pessoas com mais de 58 anos de idade e com pouco conhecimento em informática ou quase nenhum conhecimento em informática, para crianças com cerca de 8 anos de idade, de como carregar via modo gráfico com o App, isso não foi difícil para eles conseguirem fazer ou de se acostumarem, a maior dificuldade para eles e também para mim, é a falta de extensão para fazer a tradução do Tiny Core Plus e dos programas que não possuem tradução para Português, a tradução sendo para o Português de Portugal ou do Brasil, temos como compreender, apesar das variantes entre os idiomas de mesma língua, nós que não dominamos o inglês sofremos para compreender as traduções que por vezes não fazem sentido algum. Isso é o que dificulta a maior utilização do Tiny Core Plus por aqueles que mais precisam desta distro.
Eu espero que o Tiny Core Plus não se torne, nunca, um sistema operacional que força computadores a se tornarem obsoletos devido aos requisitos de hardware cada vez mais exigentes do ponto de vista de processamento e consumo de memória. E que continue organizando os programas (ou a extensões) no mesmo diretório, como já é, ou organizando cada programa no seu respectivo diretório.
Além do mais, usuários novatos como eu, conseguem ter o apoio dos colegas deste fórum, o que torna o aprendizado deste importante sistema operacional menos sofrível.
Eu teria outras várias linhas para digitar para justificar ou argumentar do "Por que MANTER o meu interesse no Tiny Core?". talvez iria ficar extremamente longo o texto e ninguém iria ler.
marcelocripe
Texto original em idioma português do Brasil, traduzido para o inglês por Google tradutor.